Kurum içinde kullanılan verilerle, kurum dışında sosyal medya ortamında yer alan verilerin arasında bir bağlantı (entegrasyon) yapılamadığında karar vericilerin analiz süreci zor bir durum almaktadır. Kurum içinde üretilen/pazarlanan/satılan/hizmeti verilen ürünlerin ya da insan kaynakları süreçlerinin sosyal medyada facebook, linkedin, instagram, twitter, açık sözlükler ya da tüketici şikayetlerinin yer aldığı sayfa kanalları ile entegrasyonu sağlandığında kurum farklı analizler yapabilir ve bu analizlere göre olası sorunların önüne geçerek etkin bir yönetim sağlayabilir.
Sosyal medya veri kaynakları ile entegre edilmiş bir sistemde, anlık bağlantılı (linked) veri izlemelerin sonucu ve analitilik veriler tablo, dizi ya da çizge (graph) tabanlı rapor biçimleri ile gereksinim anında karar vericilerin yönetimini etkin hale getirmektedir.
Sosyal medya kaynaklarında ürün ve/veya hizmetler ya da iş başvuruları için beğeniler, profil bilgileri, yer bildirimleri ya da bağlantılı ilişkiler (arkadaşlık) üzerinden farklı çıkarsamalar yapılabilir. Kurum içinde genelde ERP uygulamalarında yer alan ilişkisel verilerin açık standartlarla (Open Data / SPARQL yöntemleriyle) kurum dışındaki sosyal medya ortamına bağlantısı sağlanarak kurumun yönetim maliyeti azaltılabilir.